|
|
Školský psychológPre rodičov
Vážení rodičia,
každý prechádza z času na čas obdobím, keď veci v našich životoch nejdú podľa našich predstáv. Deti a dospievajúci tiež prežívajú rôzne formy ťažkostí, problémov v škole, doma, so spolužiakmi alebo kamarátmi. V takýchto situáciách je dobré mať možnosť sa na niekoho obrátiť. Okrem iných dospelých (rodičov, učiteľov, vychovávateľov...) pomocnú ruku im ponúka aj psychologička pôsobiaca v našej ZŠ.
Ak má škola svojho psychológa, žiaci majú možnosť odbornej starostlivosti priamo v školskom zariadení. Každý žiak je chránený zákonom o ochrane osobných údajov. V prípade poskytovanie psychologickej starostlivosti pre žiaka, je nevyhnutné, aby jeho rodič, resp. zákonný zástupca dal písomný informovaný súhlas s týmto postupom.
Ako sa objednať na stretnutie so školskou psychologičkou?
V prípade záujmu o psychologické poradenstvo je potrebné dopredu sa objednať na emailovej adrese broni.strnadelova@gmail.com alebo si termín dohodnúť osobne počas konzultačných dní a hodín.
Hodiny určené pre konzultácie:
- Pondelok: 7.30- 14.30
- Štvrtok: 10.00- 13.00
Ako pracuje školská psychologička?
Osobne pozná atmosféru školy, jej problémy, členov pedagogického zboru, štýl ich práce a používané metódy. Vo svojej činnosti sa zameriava na plnenie tzv. podporných služieb v škole v rámci Etického kódexu školského psychológa, najmä:
- vykonáva odborné činnosti v rámci orientačnej psychologickej diagnostiky, individuálneho psychologického poradenstva, prevencie a intervencie,
- odborné činnosti psychologického poradenstva v oblasti rodinných a ďalších sociálnych vzťahov.
Individuálne stretnutie trvá spravidla 45 minút, podľa potrieb môže byť kratšie, resp. dlhšie. Poskytnutie psychologickej starostlivosti Vášmu dieťaťu ako aj všetky konzultácie s Vami v súvislosti s riešením vzdelávacích a osobných problémov Vášho dieťaťa sú bezplatné. Ak je súčasťou starostlivosti psychologická diagnostika, jej závery sú prísne dôverné a o výsledkoch je rodič resp. zákonný zástupca vždy informovaný. Samotným individuálnym stretnutiam so žiakmi predchádza úvodná konzultácia s rodičom alebo učiteľom, kde sa spresní konkrétny spôsob spolupráce.
Žiakom sú tiež poskytované aj odborno-vzdelávacie a psychologicko-preventívne skupinové aktivity na témy podporujúce osobnostný, sociálny rozvoj a psychické zdravie žiaka.
Milí rodičia, prosím o porozumenie: občas sa stane, že sa žiak príde "len" vyrozprávať. Trápia ho kamarátske vzťahy, má toho veľa v škole a občas aj doma. Prosím, nebráňte tomuto kontaktu so mnou. Ak by boli potrebné závažnejšie a dlhodobejšie konzultácie, určite Vás kontaktujem. Veľakrát deťom stačí, že situáciu rozoberieme a ja im ukážem aj iný pohľad na vec a spoločne sa snažíme meniť prístup, správanie alebo nazeranie na situáciu. Pre mňa je to spôsob, akým si so žiakmi budujem dôveru a verím, že ak v budúcnosti budú mať naozaj vážny problém, nebudú sa báť za mnou prísť.
Pre žiakov
Milý žiak/žiačka!
Ako školská psychologička som tu pre Teba:
- ak máš ťažké obdobie a cítiš, že na to sám nestačíš,
- ak si bez nálady a nič Ťa neteší,
- ak sa cítiš v poslednom období zmätený/á,
- ak sa Ti nedarí v škole,
- ak sa necítiš v triede dobre,
- ak máš konflikty s učiteľmi,
- ak máš osobné alebo rodinné problémy,
- ak Ti niekto ubližuje,
- ak máš otázky, o ktorých nemáš s kým hovoriť,
- ak Ťa trápi problém niekoho iného.
Môžeš ma kontaktovať prostredníctvom učiteľa alebo rodiča.
Čo zahŕňajú konkrétne psychologické činnosti?
Diagnostická - poznáva osobnosť žiaka, jeho schopnosti, osobnostné vlastnosti, identifikuje poruchy správania a učenia a spolu s učiteľmi a ostatnými odborníkmi sa podieľa na ich zmiernení.
- používa psychodiagnostické metódy (interview, pozorovanie, sociometria, dotazník, anketa, posudzovacie škály, projektívne techniky a i.) zamerané na zistenie: všeobecných intelektových schopností žiakov, špecifických schopností žiakov, osobnostných vlastností, temperamentu, postojov, hodnôt žiakov, motivácie, výkonu žiakov, profesijných záujmov žiakov , sociálnych vzťahov, sociálnej klímy a emocionálnej atmosféry v triede, problémov žiakov v správaní , štýlov učenia sa žiakov a pod.
Intervenčná - vytvára spolu s učiteľským kolektívom podmienky pre uskutočňovanie pozitívnych zmien v osobnosti žiaka vo vzťahu k rodičom, učiteľom a spolužiakom, ako aj ku škole a školskému učivu. Poskytuje odborné psychologické služby vo vypätých situáciách, ktoré sa vyskytnú na pôde školy. Rovnako tiež napomáha učiteľom a rodičom spracovávať ich postoje a prežívanie, ktoré sa u nich objavujú v súvislosti s určitými prejavmi správania u detí. Napomáha riešeniu situácie či vzťahu medzi učiteľmi, rodičmi a žiakmi.
Preventívna - pozoruje žiakov v triedach za účelom odhalenia problémových žiakov, prípadne problémových vzťahov medzi učiteľmi a žiakmi, navrhuje programy napomáhajúce zdravému rozvoju osobnosti žiaka, ktoré monitoruje. Preventívna a edukačná činnosť môže prebiehať aj vo forme prednášok.
Poradenská - poskytuje konzultácie žiakom (prípadne rodičom a učiteľom), pre 8. a 9.ročník kariérové poradenstvo, pomáha pri integrácii žiakov a inklúzii žiakov, pomáha vedeniu školy pri nábore a výbere zamestnancov, budovaní sociálnej atmosféry školy
Kontakt
Mgr. Bronislava Strnádelová, PhD.
Email: broni.strnadelova@gmail.com
Vzdelanie
PhD: Sociálna a pracovná psychológia (2018) – Ústav aplikovanej psychológie, Fakulta sociálnych a ekonomických vied UK
Mgr: Sociálna a pracovná psychológia (2016) – Ústav aplikovanej psychológie, Fakulta sociálnych a ekonomických vied UK
Psychologické výcviky a kurzy
- 2016 - Facial Action Coding System (FACS)- certifikovaná kóderka tvárových emócií
- 2016 - tréning v Rodinnej terapii zameranej na emócie (32 hod)
- 2016-2017 - tréning v Individuálnej terapii zameranej na emócie (96 hod)
- 2018 - tréning v Terapii zameranej na súcit (24 hod)
Výskumné projekty
- spoluriešiteľka grantu Sebakritickosť verzus sebapotvrdzovanie vo forme vnútorného monológu v kontexte spracovania emócií a sociálnych kompetencií. VEGA 1/0578/15 2015-2018
- hlavná riešiteľka Grantu mladých UK “Identifikácia emócií u ľudí s extrémnymi hodnotami sebakritickosti a sebasúcitu eyetrackingom”(UK/167/2017)
Výber z publikačnej činnosti
- Halamová, J., Baránková, M., Strnádelová, B., et al. (2018). Consensual qualitative research on free associations for compassion and self-compassion. Human Affairs, 28(3), 253-270. doi:10.1515/humaff-2018-0021
- Strnádelová, B., Kanovská Halamová, J., & Mentel, A. (2017). Self-criticism. self-compassion and distinct patterns of eye tracking in emotion recognition of happiness. 13th Days of applied psychology : Psychology in and around us [elektronický zdroj]. - Niš : University of Niš, 2017. - ISBN 978-86-7379-458-7. - S. 118 [CD-ROM]
- Strnádelová, B., Koróniová, J., & Baránková, M. (2017). Zážitok komunity v kontexte rozpoznávania emocionálnych výrazov. In J.Halamová (Ed.), Komunitná psychológia na Slovensku 2017 (65-80). Bratislava:Univerzita Komenského v Bratislave vo Vydavateľstve UK pre Ústav aplikovanej psychológie
- Baránková, M., Gablíková, M., Strnádelová, B., & Koróniová, J. (2017). Human and artificial intelligence: validation of power moments in emotional videos, a pilot study. In A. Gregar, M. Horák (Ed.). Psychologie práce a organizace 2017 : pracovní potenciál a jeho proměny v čase (28-40). [elektronický zdroj]. - Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
- Gablíková, M., & Strnádelová, B.(2016). Teachers ́ ability to detect student ́s facial expressions of emotion. In J. Halamová (Ed.), Komunitná psychológia na Slovensku 2016 (pp. 100-108). Bratislava:Univerzita Komenského v Bratislave vo Vydavateľstve UK pre Ústav aplikovanej psychológie.
Vedenie kurzov na Ústave aplikovanej psychológie, FSEV UK:
- Základy klinickej psychológie
- Klinická psychológia v pracovnej sfére
- Základy psychologickej metodológie
- Konflikty a ich riešenie
- Psychodiagnostika a psychometria
- Seminár k záverečnej práci
- História psychológie
Späť |
|