RoboCup 2019 Sydney

Prvá správa:
Po zvládnutých prehliadkach na letisku vo Viedni ( najviac obávali o robotov a ich batérie ) sme nasadli do lietadla na 5,5 hodinový let do Dubaja. Tento let prebiehal pokojne, boli len menšie turbolencie, ktoré neznepokojili ani nového člena nášho družstva Aďa-bol to jeho prvý let. Teraz čakáme 4hodiny na letisku a potom nás čaká 13,5 hodinový let do Sydney.
Nálada v družstve je dobrá. Pozdravujeme!

Druhá správa:
Poriadne unavení, ale šťastní sme dorazili po 20 hodinovom lete do Sydney. Pristáli sme o 6,00 hod. tohto času ( časový posun je 8 hodín)Počasie je chladné a veterné. Ubytovali sme sa a odišli sa najesť. Od únavy nám ani nechutilo jesť. Adrián zaspal na stoličke a Adam a Maťo v oblečení na posteliach. Teraz tu je 14,00 hod. a vy doma máte ešte len 6,00 hodín ráno. Držte nám palce, ideme na to!

Tretia správa::

Cely tretí deň sa niesol v znamení skúšok robotov /setup deň/, mali sme interview, ktorým nás porotcovia preverili, či našej práci rozumieme. Zajtra začínajú naše prvé zápasy. Všetkých vás pozdravujeme!

Štvrtá správa:
Vstávame cca o 6,00 hod. Po raňajkách odchádzame asi 2,5 km pešo do haly výstavného centra ICC Sydney. Chalani mali dnes búrlivú noc. Asi nervozitu pred prvým zápasom. Adam zo sna rozprával a Maťo sa stále budil a musel som ho ubezpečovať že má všetko pripravené. Dnes máme tri zápasy.
Počasie je daždivé.
Držte nám palce!

Piata správa:
Aj keď vonku bolo nepríjemné počasie, pršalo , v súťažnej hale sa nám darilo. S družstvom usporiadateľov -Austráliou , sme vyhrali 25:1 a s družstvom Francúzka 25:0. Zajtra nás čakajú podstatne silnejšie družstvá. Unavení, ale spokojní sa ideme cca 19,50 hod. navečerať a potom odstraňovať chyby. Všetkých pozdravujeme!

Šiesta správa:

Dnes sme hrali tri zápasy, z ktorých sme jeden vyhrali. Zápas s Nemeckom sa niesol zo začiatku v znamení nemeckej nadradenosti, ktorá sa po niekoľkých minútach zmenila na strach o výsledok. Do poslednej chvíle bolo vidieť na Nemcoch, že sú v obavách, ako to skončí. Zápas nakoniec vyhrali tesne 6:5.
Potom sme hrali s Tajvan, zápas sme prehrali, avšak táto prehra nás až tak nemrzí, pretože prehrali sme s úžasnými robotmi, s veľkou inteligenciou. Klobúk dolu pred nimi! Na takú úroveň asi nikdy nedôjdeme ☹️. Nakoniec po dvoch prehrách a už dosť psychicky unavení sme nastúpili proti Američanom. Zápas sa vyvíjal v ich prospech a žiaľ aj tu sme pociťovali nadradenosť - možno ani nevedeli, že nejaké Slovensko existuje. Polčas skončil 4:4. Počas prestávky chlapci nastavili svojich robotov a druhý polčas začali vo veľkom štýle. Naše roboty začali dávať gól za gólom. Zápas skončil 16: 4 v náš prospech. Ani ruky nám nepodali a odmietli sa s nami fotografovať.
Ja som s našim výkonom spokojný. Chlapci poctivo bojovali. Super chlapci!

Siedma správa:

RoboCup 2019 sa pomaly končí. Dnes skončili posledné jazdy robotov tanečníkov, futbalistov a záchranárov. Nasleduje slávnostné vyhodnotenie . V pondelok sa uskutoční sympózium, na ktorom sa dozvieme o najnovších a najmodernejších výdobytkoch robotizácie a akým smerom sa robotizácia uberá.
Konečne sa vyspíme, pretože počas súťaže sme vstávali o 6.hodine a na hotel sme sa vracali okolo 20.hodiny a to vždy strese ako dopadnú zápasy.
Naše družstvo súťažilo v dvoch kategóriách:
Robot futbalista do 2,5 kg-tieto roboty programujú študenti od 13 do 19 rokov- teda hrali sme aj proti vysokoškolákom. V tejto kategórii sme obsadili krásne dvanáste miesto z 27 družstiev.
V súťaži supertímov sme obsadili piate miesto.
V utorok, stredu a štvrtok si pozrieme mesto Sydney a jeho okolie.
V piatok nás už čaká 20 hodinová cesta lietadlom domov.
Do Viedne priletíme v sobotu o 20. hodine.
Všetkých pozdravujeme, ďakujeme za váš záujem a tešíme sa domov!

Ôsma správa:

Dnešný voľný deň sme venovali spoznávaniu Sydney, deti si dopriali spánok, spali do deviatej. Bol problém ich prebudiť a vziať na raňajky . Po raňajkách naša prvá cesta viedla na najvyšší bod Sydney, The Sydney Tower 320 m, bol krásny deň a krásna viditeľnosť. Druhá zastávka bol Sydney Aqvarium, kde nám nad hlavami krúžili obrovské žraloky. Záver dňa sme strávili na 2,5 hodinovej opere Anna Bolena v Opera Australia. Bol to veľký umelecký zážitok, aj keď jeden zo žiakov pri odchode zhodnotil “stačí až do konca života“.

Tu je niečo po polnoci nášho času 16 hod. a my sa snažíme zaspať.