RoboCup2021 - Bangkok, Thajsko

Bangkok

Cesta do Bangkoku:
8.7.2022 o 14,00 hod. sa nadšenci robotiky zo Základnej školy v Pustých Úľanoch stretli na školskom dvore, aby odišli reprezentovať školu a Slovensko na majstrovstvá sveta RoboCup 2022 v Bangkoku. Roberta Kollára a Tomáša Majeríka čaká nové dobrodružstvo, asi 10 hodinový let a 9000 km vo vzduchu a hlavne veľkolepá súťaž s množstvom súťažiacich z celého sveta. Po prekonaní chaosu na letisku vo Viedni a niekoľkých previerok, sme si spokojne zaujali miesta v lietadle a čakali. čo sa bude diať. Po asi polhodinovom meškaní obrovský BOEING 787-9 vzlietol. Chlapcov okamžite zaujala video technika zabudovaná v operadlách sedadiel a začali hrať šach. Napokon po výdatnej večeri v lietadle, zaspali. Let bol pokojný až na pár turbulencií. Bangkok nás privítal horúcim a veľmi vlhkým počasím, 35°C a 85% vlhkosť. Do hotela sme cestovali mestskou dopravou. Cesta bola plynulá vďaka pripravenosti nášho Mareka Maszaya, ktorý je vedúci nášho jedného teamu.
V hoteli nás privítal veľmi úslužný personál. Hotelové izby a samotný 36 poschodový hotel je čistý a moderne zariadený. Chlapci po úmornej ceste využili aj hotelový bazén a posilňovňu. Samozrejme svoj hlad ukončili v McDonalde. Strava, úmorná cesta a päť hodinový časový posun urobili svoje a teraz už spia.

Prvý deň v Thajsku 10.7.2022

Čakal nás, deň v ktorom sme chceli troch spoznať Thajsko. Po výdatných raňajkách, sme vyrazili približne 165 km juhovýchodne od Bangkoku do mesta Phatthajá, ktoré sa nachádza v Thajskom kráľovstve na východnom pobreží Thajského zálivu. Ovzdušie bolo presýtené vodnými parami a osvieženie v mori na pláži Phattaja nám veľmi dobre padlo. Po osviežení sme navštívili chrám „Svätyňa pravdy“. Je to celodrevená stavba plná sôch založených na tradíciách budhistických a hinduistických motívoch. Odpočinok a obed sme si dopriali v továrne na čokoládu „Chocolate Order Form“.
Po návrate na hotel sme si zaplávali v hotelovom bazéne. Večeru si chlapci znovu vybrali v McDonalde. Po návrate z večere, ešte do pól druhej rána pracovali na robotoch.

Všetkých vás doma pozdravujeme.
Zajtra sa ozveme zas.
Pekný večer.

Druhý deň v Thajsku 11.7.2022

Po raňajkách sme sa vybrali spoznávať opačnú stranu Bangkoku. Navštívili sme plávajúce trhy- my sme sa plavili na člnkoch po kanáli a sprievodca sa pristavoval pri jednotlivých obchodoch na brehu a z člna sme si prezerali, poprípade sme si mohli kúpiť ponúkaný tovar. Na konci kanála sme navštívili sloniu farmu a na chrbte slona sme sa povozili. Bol to pre chlapcov veľký zážitok, hlavne keď slon vošiel do kanála po hlavu ponorený do vody. Nebolo nám všetko jedno. Deň končil skúšaním a vylepšovaním robotov asi do jednej po polnoci ich času.

Tretí deň v Thajsku 12.7.2022

Dnes sme navštívili najvyššiu budovu v Bangkoku 314 m vysokú „Mahanakhon“. Keď sme stáli na sklenej ploche 10 x 5 m a pod nami 310 m priepasť, kde vidíte pohybovať sa autá ako, zápalková škatuľka a ľudí ako špendlíková hlavička, tiež nám nebolo do smiechu. Ale tie pohľady na Bangkok stáli za to.
Poobede sme išli na miesto súťaže, „Thailand at BITEC Hall 98 – 100“, kde sme sa zaregistrovali a chlapci do 20,00 hod. skúšali a dolaďovali robotov.

Štvrtý deň v Thajsku 13.7.2022

Dnes 13.7.2022 naši chlapci nastúpili na dva zápasy, boli úspešní, porazili aj Japoncov a získali plný počet bodov. Zajtra pokračujeme a hráme tri zápasy. Držte nám palce.

Piaty  deň v Thajsku  14.7.2022

Dnes naši chlapci odohrali štyri zápasy, jeden prehrali s Nemcami, jeden remízovali a dva vyhrali. Sme zdraví. Chlapci  sú zodpovední, som na nich hrdý.

Zajtra budú hrať päť zápasov, majú to veľmi dobre rozohraté, držte im palce.

Šiesty deň v Thajsku 15.7.2022

Dnes naši chlapci odohrali päť zápasov, jedna prehra  s vynikajúcimi Nemcami, jedna remíza  a jedna výhra v supertímoch a dve výhry v Open League. Porazili sme Austráliu, Ameriku,  Irán a Emiráty.

Posledný deň v Thajsku 16.7.2022

Konečné vyhodnotenie:

•                        Prvé miesto v supertímoch         - Soccer Open

•                        Druhé miesto v Open League     - Soccer Open

•                        Individual Game – Champion      - Socer Open

Dakujem študentom Matejovi Herzogovi, Tomášovi Majeríkovi, Róbertovi Kollárovi a  technickému vedúcemu družstva Marekovi Maszayovi  a všetkým sponzorom, ktorí svojou podporou umožnili účasť nášho družstva na súťazi.